وبلاگ شخصی دکتر نقی سنائی - علمی فرهنگی

ساخت وبلاگ
واما حق ابیک فتعلـم انـه اصلک و انـک فرعـه و انـک لولاه لم تکـن ؛ فمهما رایت فی نفسک مما یعجبک؛ فاعلم ان اباک اصل النعمه علیک فیه واحمدلله و اشکره علی قـدر ذلک ولا قوه الا بالله .  اما حق پدرت بر تو آنست که بدانی او اصل و ریشه تست؛ و تو فرع و شاخه او هستی؛ و اگر او نبود تو نبودی ؛ پس هر وقت در خودت چیزی می بینی که موجـب پیدا شدن غرور در تو می گردد ؛ متوجه باش که پدرت اصل و اساس آن نعمت است و خداوند را به خاطر این نعمت بزرگ ستایش کن و از او تشکر کن به اندازهء نعمتی کـه به تو ارزانی نموده است و قوتی نیست مگر به قوت خداوند متعال . وبلاگ شخصی دکتر نقی سنائی - علمی فرهنگی ...
ما را در سایت وبلاگ شخصی دکتر نقی سنائی - علمی فرهنگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4drsanaei4 بازدید : 163 تاريخ : يکشنبه 11 مهر 1395 ساعت: 2:17

غالب آثار امام (ع) به عادت معهود عصر، كتابت مستقیم خود ایشان نیست و غالبا املای امام (ع) یا بازنوشت بعدی مجالس ایشان است. بعضی از آثار نیز منصوب است و قطعی الصدور نیست. 1- از آثار مكتوب امام صادق (ع) رساله به عبدالله نجاشی (غیر از نجاشی رجالی) است. نجاشی صاحب رجال معتقد است كه تنها تصنیفی كه امام به دست خود نوشته اند همین اثر است. 2- رساله ای كه شیخ صدوق در خصال و به واسطه اعمش از حضرت روایت كرده است شامل مباحث فقه و كلام. 3- كتاب معروف به توحید مفضل، در مباحث خداشناسی و رد دهریه كه املاء امام (ع) و كتاب مفضل بن عمر جعفی است. 4- كتاب الاهلیلجه كه آن نیز روایت مف وبلاگ شخصی دکتر نقی سنائی - علمی فرهنگی ...
ما را در سایت وبلاگ شخصی دکتر نقی سنائی - علمی فرهنگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4drsanaei4 بازدید : 175 تاريخ : يکشنبه 11 مهر 1395 ساعت: 2:16

براى بررسى سازگارى يا تعارض آيات قرآن با نظريه تكامل و نظريات انديشمندان اسلامى دراين‏باره، بايد در ابتدا چگونگى آفرينش انسان را از ديدگاه قرآن بررسى كنيم. در آيات فراوانى به خلقت انسان از ابعاد مختلف پرداخته شده كه در اين بحث تنها آياتى را كه به منشأ پيدايش انسان اشاره دارند، مورد توجه قرار مى‏دهيم.[1] اين آيات از جهتى به چهار دسته تقسيم مى‏شوند: 1. آياتى كه به آفرينش انسان از خاك يا گل و مانند آن اشاره مى‏كنند كه خود به دو دسته تقسيم مى‏شوند: دسته اول آياتى كه به حضرت آدم عليه السلام اختصاص دارد؛ مانند: إِنَّ مَثَلَ عِيسى‏ عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ وبلاگ شخصی دکتر نقی سنائی - علمی فرهنگی ...
ما را در سایت وبلاگ شخصی دکتر نقی سنائی - علمی فرهنگی دنبال می کنید

برچسب : 308,146,308,3 pack rat,308,455,308,5 pack rat,308,145b,308,070,308,103,308,tl,prc,308,16,308,ftt,ea1, نویسنده : 4drsanaei4 بازدید : 171 تاريخ : يکشنبه 11 مهر 1395 ساعت: 2:16

پيش از اسلام عرب، جنگ در اين ماه را حرام مي‌دانست و ترك مخاصمه مي‌كرد؛ لذا از آن زمان اين ماه بدين اسم نامگذاري شد.(1) و روز اول محرم را اول سال قمري قرار دادند.(2) در توضيح اين كه چرا ماه‌هاي ديگر كه جنگ در آنها حرام است، محرم ناميده نمي‌شود مي‌توان گفت: چون ترك جنگ از اين ماه شروع مي‌شد به آن محرم گفتند. اين ماه در مكتب تشيع يادآور نهضت حضرت سيدالشهداء ع و حماسه‌ جاودان كربلاست. اين ماه، يادآور دلاورمردي‌هاي ياران با وفاي اباعبدالله الحسين(عليه السلام)، فداكاري‌هاي زينب كبري(سلام الله عليها)، حضرت سجاد(عليه السلام)، و همه‌ اسراي كاروان امام حسين(ع وبلاگ شخصی دکتر نقی سنائی - علمی فرهنگی ...
ما را در سایت وبلاگ شخصی دکتر نقی سنائی - علمی فرهنگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4drsanaei4 بازدید : 195 تاريخ : يکشنبه 11 مهر 1395 ساعت: 2:16